Gemini Man
Gemini Man, 2019 Színes, amerikai–kínai akciófilm, 117 perc
Vizualitásában már-már kísérleti filmes bátorságú, miközben a történet szintjén beéri a legrosszabb B-filmes klisékkel.

Magyarországon a Gemini Man már nemcsak egy film, hanem inkább esemény. Soha korábban ilyen PR-gépezet nem söpört végig Budapesten, mint amit Will Smith-ék véghez vittek két nap leforgása alatt. A bemutató napjára azonban már csak a film marad, és a helyzet az, hogy az bizony elég bénácska lett. Egy kilencvenes évek óta fiókban fekvő forgatókönyvet poroltak le a kedvéért, és ez érződik is rajta: akkoriban valószínűleg egy tucat Bruce Willis- vagy Arnold Schwarzenegger-filmet forgattak volna belőle, és a rossz hír az, hogy meg sem próbálták 2019 igényeihez igazítani, hacsak abban nem, hogy a főhős a végén nem jön össze a lánnyal, akivel végig együtt fut, lövöldözik és bunyózik két órát.  

Ha az embernek van szerencséje Magyarország azon kevés olyan mozijában nézni, ahol van 3D, 4K és 120/60 FPS-t tudó vetítőgép, akkor a látvány újszerűsége – tényleg hihetetlenül reális és részletgazdag a kép – egy darabig viszi a hátán a filmet, főképp az akciójelenetek esetében, de egy idő után beugrik, hogy a moziba nem azért járok, hogy a valóságot nézzem, ahhoz elég kimennem az utcára is. Azonban ha valaki – ők lesznek többségben – csak egy sima változatot kap el belőle, akkor egy középszerű akciómozit kap egy bérgyilkosról, akinek megcsinálták a fiatal klónját, aki az életére tör. Smith energikus, Budapest is csodás háttér, ráadásul önmagát alakítja, van egy-két jó akciójelenet és… És ennyi. 

Tulu
2019.10.04