Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn, 2020, színes, amerikai akciófilm, 109 perc
A DC gonoszait felvonultató Öngyilkos osztag a képregényes filmuniverzum egyik legnagyobb fiaskójaként maradt meg a rajongók emlékezetében – Harley Quinnt leszámítva.

Margot Robbie olyan szórakoztatóan keltette életre a képregényekből ismert antihősnőt, hogy a bénácska bemutatkozó filmje ellenére is kért még belőle a nép, és meg is adatott nekik. A Ragadozó madarakban Harley egy új csapatot hoz létre, ezúttal nem felsőbb megbízásból, hanem puszta önvédelemből: a gothami bűnvezér, Fekete Maszk holtan szeretné látni a bohóclány mellett Vadásznőt, Fekete Kanárit, a detektív Renee Montoyát és a tizenéves Cassandra Caint is. A csajoknak nincs más választása, össze kell fogniuk a túlélésért. Mindeközben Harley egy magánéleti válságon is próbál keresztüljutni, hiszen a Jokerrel való szakítása után eljött az ideje annak, hogy a bohóc vonzáskörzetéből szabadulva megtalálja a saját identitását.  

Bár már egy bő évtizede tombol a képregényfilmes aranykor, elég sokat kellett várnunk arra, hogy megkapjuk az első és második női főszereplős szuperhősmozit, most pedig végre megérkezett az első kemény csajokat felvonultató csapatfilm is – ráadásul női író (Christina Hodson) és rendező (Cathy Yan) kivitelezésében. A kilométeres címmel rendelkező film merészen nyúl a mozikat évek óta ellepő műfajhoz: látványból, színekből, akcióból és őrületből nincs hiány benne. A Wonder Woman és a Marvel Kapitány után a Ragadozó madarak lehet a következő film, ami bizonyítja, hogy a szuperhősfilmek nem csak férfiakról és férfiaknak szólnak. 

viktoriacz
2020.01.31