A drogkereskedő-tűzoltó Vince (Ethan Hawke - Szép remények, Kiképzés) azért bérel olcsó szobát egy Lansing melletti motelben, hogy a helyi filmfesztiválra érkező Jont (Robert Sean Leonard - Holt költők társasága, Sok hűhó semmiért) szembesítse legnagyobb gimnáziumi baklövésével és annak tárgyával, a szépséges Amyvel (Uma Thurman - Veszedelmes viszonyok, Ponyvaregény). A tavalyi Titanic Filmfesztiválon bemutatott, Az élet nyomában című filmjében a rendező a digitális technikát még arra használta, hogy animációs mozivá színezze történetét, most azonban egy motelszobában játszódó, szikár tanmesét ad elő. A két egykori cimbora gyakori vágásokkal és közepesen semmitmondó beállításokkal tarkított pergő párbeszéde egyértelművé teszi, hogy a film nem lép ki a kamaradráma keretei közül, még akkor sem, amikor Amy belép a szobába. A két elbaltázott életű legénnyel ellentétben ő jelentős karriert futott be: kerületi főügyész-helyettes lett férje, a főügyész oldalán, így nem esik nehezére kiosztani a fiúkat. Oda-visszafejlődésdrámát látunk szűk másfél órában, a Holt költők társasága két főszereplőjével és egyikük szerelmével a (fő)szerepekben, és egy szemcsés képeket készítő digitális kamera tolmácsolásában. Linklater filmje inkább emlékeztet színészi, dramaturgi és operatőri gyakorlatra, mint nagyjátékfilmre, a gimnáziumi emlékek terápiás felidézésére azonban még így is alkalmas.