Ki/Be Tawaret
Ki/Be Tawaret, 2010 Színes magyar film, 91 perc
Karafiáth Orsolya talán épp annyira sokoldalú egyéniség, mint amennyire megosztó személyiség: ír regényt, verseket és dalokat, énekel és zenél, a Ki/Be Tawaretnek pedig a forgatókönyvét jegyzi.

Ebből a sok arcból a legtöbb meg is jelenik a filmben, melynek főhősében, a bohém, extravagánsan öltözködő, zenekarban éneklő rádiós műsorvezető-bölcsészlány alakjában nem nehéz ráismerni a költőnőre.

A Ki/Be Tawaret ugyanakkor eleinte csak összefüggéstelenül egymásra dobált képsorok zagyva halmazának tűnik, és ezt később sem sokban haladja meg. A fent jellemzett Fruzsi szerelmi és egyéb kalandozásait bemutató mű akár az Egyetleneim női verziója is lehetne (főleg ami a töredékességet és a kohézió hiányát illeti), ám csakhamar felfejthetünk egy másik szálat is, melyben egy öregedő értelmiségit ismerünk meg. Sugár Péter nappal egy patinás budapesti gyógyfürdő nőgyógyásza, éjjelente pedig dzsessz-zenész. Miután pedig Fruzsi és Péter összeismerkedik, alaposan felforgatják egymás életét. 

A dramaturgiai zavarosságot tetézi, hogy a film technikailag sem a legszebben kivitelezett: sorjáznak az ügyetlen trükkfelvételek (ezekben a legtöbbször egy metaforaként működő vízilovat láthatunk). Ha viszont valami élvezhető Molnár György filmjében, az a színészi játék. A 2010-es Szemle színésznői díját ugyan a főhősnőt játszó Kerekes Éva Vica nyerte el, de nála emlékezetesebb a férfi főszerepet alakító Schlanger András játéka. Rajta kívül még Takács Kati az, aki egészen kiváló mint dühöngő professzorasszony. 

fürkész
2011.04.07