Fehér pokol
The Grey, 2012 Színes, feliratos amerikai akció-kalandfilm, 117 perc
Jó hír, hogy a film alapján van még elég farkas Alaszkában ahhoz, hogy egy kisebb csapat olajfúró munkás életét megnehezítsék, a rossz viszont az, hogy a vadállatok jelen esetben nem önmagukért valók, hanem valami más, valami ésszel...

...fel nem érhetőt szimbolizálnak. A minden szerepre egyformán alkalmas, de mostanában inkább akciósztárként foglalkoztatott Liam Neeson a Seraphim Falls - A múlt szökevénye után ismét a vadonnal küzd és fut végig egy egész filmet. Ő volna egy olajfúró társaság hivatásos vadásza, aki egyrészt súlyos lelki terhet visel, másrészt amikor a fél műszak repülőgép-szerencsétlenséget szenved a távoli hómezőkön, rá hárul a nehéz feladat, hogy kimenekítse a maroknyi túlélőt a jéghideg semmi közepéről.

Nyomukban pedig hatalmas és meglepően magabiztos farkasok járnak, és egy alfa- és omegahímekről, odúról és hatáskörről szóló áltudományos halandzsa után már azt is tudjuk, hogy ez így természetes. Nincs is kecmec, a menekülőket sorban vadássszák le a ragadozók, ám mindenkinek jut pont annyi idő, hogy azért sajnáljuk az elvesztésüket.

Mindez tökéletesen működik, amíg a rendező nem akar mást, csak akciófilmet készíteni, ám amint leönti mindenfélével, amit bátran értelmezhetünk az ember és a természet szembenállásának, az amerikai külpolitika bírálatának vagy szimplán keresztény megváltástörténetnek, már olvadni kezd a hó a figurák körül. És kérdem én: annyi év és pénz elköltése után mikor fognak végre egy igazi farkasnak látszó műfarkast összehozni a vásznon?  

Vízer
2012.03.20