Az örökség

olvasói:
(0)
Per Fly dán rendező nem kisebb feladatra vállalkozott, minthogy egy trilógiában mutatja be a társadalmi rétegek széles spektrumát. Az első darab, A pad és benne a szegény munkásosztály után (a 2003-as 13. Európa Filmhét programján csíphették el a szemfülesek) most az elit réteget ábrázoló, Az örökség következik.
A rendező tehát a homár-, garnéla- és langusztalakomák, a Chardonnay, a vadászatok és topmenedzserek világába kalauzolja a nagyérdeműt, ahol az a legnagyobb probléma, hogy Dániában vagy Svédországban éljünk, illetve éttermet vezessünk egy gyönyörű színésznővel az oldalunkon, avagy acélgyárat igazgassunk kitúrva sógorunkat az állásából. 
 
A dolog azonban nem ilyen egyszerű: ott vannak még a szegény munkások, akiket (vagy kilencszázat) ki kell rúgni és ott a határidő, amit a bank szab, hogy rendbe tegyük vállalatunk pénzügyeit. Hősünk, Christoffer tehát boldog fiatal férjből csakhamar megkeseredett, zsarnok anyja által irányított, szeretetlen félemberré válik. Hamarosan eléri az antik hősök végzete, a hübrisz (gőg) is: feleségére, testvérére nem hallgatva megy a saját feje után, s végül teljesen magára marad. Így csordogál a film lassacskán az üzleti pletykák, családi vacsorák és céges fúziók mentén, s tanúi lehetünk annak, ahogy az eredetileg a jószándék vezérelte, a családi vállalat ügyei iránt felelősséget érző férfi személyisége összeomlik. A vállalati gépezet által bedarált emberroncs végül magára marad, de elmondhatja, hogy megmentette a vállalatot... 
 
Bár a fordulatok néha kissé erőltetettnek hatnak, és a film eredetiségben nem ér a trilógia előző darabjának nyomába, aki miatt feltétlenül érdemes megnézni ezt az alkotást, az a Birodalom című Lars Von Trier-sorozatban megismert és megszeretett Ghita Norby (ott Rigmort, itt Annelisét, a hataloméhes manipulátor matriarchát játssza), aki alakításával több díjat is elnyert.
fürkész
2004.05.20
|
Arven
angol-dán-norvég-svéd filmdráma, 115 perc, 2003
Gyárosdinasztia sarja étteremben utazik, apja halála után mégis átveszi az acélmű igazgatását, és ezzel mindenkit magára haragít. Per Fly a dán társadalmat bemutató trilógiájának második része A pad után.
rendező:

Per Fly

Linkek



Film premierek

Pofoncsata

amerikai vígjáték, 91 perc, 2017

Paterson

amerikai-francia-német vígdráma, 118 perc, 2016

Oroszlán

ausztrál filmdráma, 118 perc, 2016

Kojot

magyar thriller, 126 perc, 2017

Holdfény

amerikai filmdráma, 111 perc, 2016

Az egészség ellenszere

amerikai-német horror, 146 perc, 2017

Arany

amerikai kalandfilm, 121 perc, 2016
Játék
A művészetekre fogékony gyereket minden eszközzel támogatni kell – ezt támasztja alá Joe Lovano példája is, akit a „normális” civil pálya vélhetőleg a fodrászat felé sodort volna. De jazzrajongó apjának köszönhetően a világ egyik legnevesebb szaxofonosa lett.
Filmek a TV-ben
18:05
Az U.N.C.L.E. embere
amerikai akcióvígjáték, 2015
18:15
Karátos védelem
amerikai akciófilm, 2005
18:15
Száműzve
lett-litván háborús film, 2016 (feliratos)
18:20
Waterworld - Vízivilág
amerikai akciófilm, 1995
18:35
Legújabb testamentum
belga-francia-luxemburgi vígjáték, 2015
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.