A passió

olvasói
7/10 (4)
Ami Mel Gibson előző rendezése, A rettenthetetlen legzseniálisabb újdonsága volt - vagyis, hogy minden addiginál érzékletesebben vetette a nézőt a harc közepébe -, az A passió esetében a legfontosabb szervezőelemmé vált: úgy élhetjük át Krisztus szenvedéstörténetét, mintha ott lettünk volna - minden mozdulat közvetlen közelében.


A hitelesség érdekében az akkor és ott használt, ma már holt nyelven, arámiul és latinul megszólaló film a Getszemáné-kertben való virrasztástól követi az utolsó 12 óra eseményeit Jézus elfogatásán és megkínzatásán keresztül kereszthaláláig, illetve - rövid utószóként - feltámadásáig. Az evangéliumokban elbeszélt történetek java, Jézus életútja, tanításai, csodatételei, itt csupán néhány jól megválasztott, villanásnyi visszapillantásban jelenik meg.

A szenvedés ábrázolásában Gibson a véres részletességig megy el: jöjj és lásd, mit viselt el az Isten fia, hogy az emberiséget megváltsa a bűntől! Látjuk, mit tesz a korbács az emberi bőrrel, látjuk, hogyan törték össze arcát, hogyan hajszolták végig Jeruzsálem utcáin vállán a kereszttel, hogyan ütötték át szöggel kezét-lábát. A kínok és a kegyetlenség ábrázolásának naturalizmusát apró horroreffektek egészítik ki a történet láthatatlan résztvevője, a Sátán jelenlétét érzékeltetve. Az eredmény az egyik legbrutálisabb film, amelyet valaha készítettek, hiába igyekszünk kényelmes előítéleteinkbe, biztonságos cinizmusunkba kapaszkodni, a képek ütnek, mint egy faltörő kos.

Senki sem veszi el tőlem az életemet, önszántamból adom oda” - mondja ki Jézus (Jim Caviezel) áldozatának kulcsmondatát (mellesleg érvénytelenítve a bűnöskeresés okán gerjedt botrányt). Az áldozatnak meg kell lennie, tudja ezt Mária (Maia Morgenstern) is, aki Mária Magdolna (Monica Bellucci) oldalán tehetetlen szemtanúként éli át az eseményeket. A két asszony tekintetében tükröződő fájdalom talán még a borzalmak látványánál is erősebben vonja hatása alá a nézőt.
nelson
2004.03.18
|
The Passion of the Christ
amerikai filmdráma, 120 perc, 2004
Jézus utolsó óráinak története sokkolóan véres képekben elbeszélve. Mel Gibson a szemtanú pozíciójába helyezi a nézőt: jöjj és lásd, milyen áldozatba került a megváltás!
Rendező:

Mel Gibson

Színész:

Jim Caviezel
(Jézus)

Maia Morgenstern
(Mária)

Monica Bellucci
(Magdaléna)

Claudia Gereini
(Klaudia)

Christo Jivkov
(János)

Toni Bertorelli
(Annas)

Luca Lionello
(Iskarióti Júdás)

Hristo Shopov
(Pontius Pilátus)

Fabio Sartor
(Abenader)

(21 kép)


Film premierek

Tel-Avivban minden megtörténhet

belga-francia-izraeli-luxemburgi vígdráma, 100 perc, 2018

Seveled

magyar romantikus vígjáték, 95 perc, 2019

Sarkvidéki akció

amerikai-angol-dél-koreai-indiai-japán-kanadai-kínai animációs film, 90 perc, 2019

Pamacs, a Mikulás kis rénszarvasa

kanadai animációs film, 89 perc, 2018

Léghajósok

amerikai-angol kalandfilm, 100 perc, 2019

Élősködők

dél-koreai thriller, 132 perc, 2019

Akik már nem öregszenek meg

angol-új-zélandi dokumentumfilm, 99 perc, 2018
Játék
„Kedves Barátom, arra kérlek, hogy pár sorban, tényleg nagyon tömör prózában, versben, haikuban írjál nekem… Hogy miről? Megadom a témát is: mi az, amit egy férfi soha nem mondana el egy nőnek?”
Filmek a TV-ben
H
2
K
3
Sze
4
Cs
5
P
6
22:15
Argo 2.
magyar akcióvígjáték, 2014
22:30
Gézengúzok Karácsonya
amerikai vígjáték, 1991
22:35
Az elhagyott bolygó 2.
amerikai-kanadai horror, 2009
22:45
A nagyfőnök
hongkongi akciófilm, 1971
22:50
Ribanc, de jó értelemben
kanadai romantikus film, 2018
Iszonyú látványos kalandfilm került tegnap a mozikba. Valós idő, magas feszültség: Léghajósok #leghajosok #moziajanlo #felicityjones #eddieredmayne #latvanyosfilm #kalandfilm #izgalmasfilm
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.