A passió
olvasói
7/10 (4)
Ami Mel Gibson előző rendezése, A rettenthetetlen legzseniálisabb újdonsága volt - vagyis, hogy minden addiginál érzékletesebben vetette a nézőt a harc közepébe -, az A passió esetében a legfontosabb szervezőelemmé vált: úgy élhetjük át Krisztus szenvedéstörténetét, mintha ott lettünk volna - minden mozdulat közvetlen közelében.
A szenvedés ábrázolásában Gibson a véres részletességig megy el: jöjj és lásd, mit viselt el az Isten fia, hogy az emberiséget megváltsa a bűntől! Látjuk, mit tesz a korbács az emberi bőrrel, látjuk, hogyan törték össze arcát, hogyan hajszolták végig Jeruzsálem utcáin vállán a kereszttel, hogyan ütötték át szöggel kezét-lábát. A kínok és a kegyetlenség ábrázolásának naturalizmusát apró horroreffektek egészítik ki a történet láthatatlan résztvevője, a Sátán jelenlétét érzékeltetve. Az eredmény az egyik legbrutálisabb film, amelyet valaha készítettek, hiába igyekszünk kényelmes előítéleteinkbe, biztonságos cinizmusunkba kapaszkodni, a képek ütnek, mint egy faltörő kos.
„Senki sem veszi el tőlem az életemet, önszántamból adom oda” - mondja ki Jézus (Jim Caviezel) áldozatának kulcsmondatát (mellesleg érvénytelenítve a bűnöskeresés okán gerjedt botrányt). Az áldozatnak meg kell lennie, tudja ezt Mária (Maia Morgenstern) is, aki Mária Magdolna (Monica Bellucci) oldalán tehetetlen szemtanúként éli át az eseményeket. A két asszony tekintetében tükröződő fájdalom talán még a borzalmak látványánál is erősebben vonja hatása alá a nézőt.
The Passion of the Christ
amerikai filmdráma, 120 perc, 2004
Jézus utolsó óráinak története sokkolóan véres képekben elbeszélve. Mel Gibson a szemtanú pozíciójába helyezi a nézőt: jöjj és lásd, milyen áldozatba került a megváltás!
Rendező:
Színész:
Jim Caviezel
(Jézus)
Maia Morgenstern
(Mária)
Monica Bellucci
(Magdaléna)
Claudia Gereini
(Klaudia)
Christo Jivkov
(János)
Toni Bertorelli
(Annas)
Luca Lionello
(Iskarióti Júdás)
Hristo Shopov
(Pontius Pilátus)
Fabio Sartor
(Abenader)
Film premierek

Játék
Ester Rada az élő bizonyíték rá, hogy jelentősen lerövidíthető az az időszak, amikor a kezdő zenész ötvenfős klubokban kényszerül játszani húsz fizető vendég előtt.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek