Álmodozók

olvasói
(0)
A filmtörténetben mindig izgalmasak azok a pillanatok, amikor egy tekintélyes életművel rendelkező alkotó pályája alkonyán visszatér fiatalkori filmjeinek témájához, motívumaihoz, és évtizedek múltán újraértékeli nemcsak egykori attitűdjét, de magát a korszakot is, amelyből ő maga indult.
Bernardo Bertolucci Kelet-filmjei (Az utolsó kínai császár, Oltalmazó ég, A kis Buddha), a Lopott szépség és a nálunk csak videón bemutatott Ostrom után az Álmodozókban a hatvanas évek forradalmi hevületét veszi elő ismét. Története az 1968-as párizsi diáklázadás napjaiban játszódik, és Bertolucci hajdani baloldali elkötelezettségéhez képest meghökkentően kiábrándító fénybe állítja az azóta legendássá vált időket. 
 
A nemzetközi piacra szánt produkciónak megfelelően kívülálló pozícióból, egy amerikai diák nézőpontjának segítségével élhetjük át ama május eseményeit. Matthew egyik kedvenc helye, a párizsi filmmúzeum bezárt kapuja előtt tüntető sokaságban ismeri meg Isabelle-t és Theót, a különc ikerpárt, akikkel rögvest barátságot köt. 
 
A fiú és a lány meghívják magukhoz vacsorára, aztán éjszakára, aztán - a szülők vakációjának idejére - egy polgári konvenciókat merészen áthágó, háromszögletű kapcsolatba. És itt Bertolucci frissességét dicséri, hogy ugyan a szexualitás ábrázolásának tekintetében sokat lazult a világ Az utolsó tangó Párizsban óta, szexjeleneteivel ma is képes zavarba ejteni és megrögzött elképzeléseink újraértékelésére késztetni. 
 
Válogatott popzenék és filmrészletek, hitvallást jelentő kérdésfelvetések (Chaplin vagy Keaton?, Clapton vagy Hendrix?), Mao-szobrok, cápa-Citroënek és hangulatos díszletek idézik a politikát, kultúrát és szexualitást egységben megélő vagy éppen összekutyuló korszakot, miközben nemcsak az amerikai srác józan riposztjai segítenek fonákjukra fordítani a forradalmi értékrendet. Az utcai harcokat az utolsó jelenetig csak egy tágas polgári lakás belsejéből szemléljük, melyben hőseink politikai jelszavakat hangoztatva, a megvetett szülők csekkjeit felélve bocsátkoznak kockázatos érzelmi kalandokba.
nelson
2004.09.30
|
The Dreamers
angol-francia-olasz filmdráma, 115 perc, 2003
Egy fiatal amerikai kalandjai Párizsban a '68-as diáklázadások idején. Az utolsó tangó Párizsban rendezője, miközben átértékeli a forradalmi múltat, újra a provokatív szexet választja.
Forgalmazza: Budapest Film

Linkek



Film premierek

Múlt karácsony

amerikai-angol romantikus vígjáték, 102 perc, 2019

Terra Willy

francia animációs film, 89 perc, 2019

Midway

amerikai-kínai háborús film, 138 perc, 2019

Kontroll nélkül

német filmdráma, 118 perc, 2019

Ella Fitzgerald: Just One of Those Things

amerikai-angol zenés dokumentumfilm, 90 perc, 2019

Álom doktor

amerikai horror, 150 perc, 2019

Szerelemre kattintva

belga-francia romantikus filmdráma, 101 perc, 2019
Játék
A bulihimnuszokat társadalmilag érzékeny, egyben kellően ironikus szövegekkel megspékelő svéd trió új albumát mutatja be.
Filmek a TV-ben
18:05
Thelma
norvég horror, 2017
18:40
Az emlékmás
amerikai-kanadai sci-fi, 2012
18:50
Haverok harca
amerikai vígjáték, 2018
18:50
Segítség, felnőttem!
amerikai kalandfilm, 1988
18:50
Úszó erőd
amerikai-francia akciófilm, 1992
Beyonce jazzre hangszerelve ma este! Finucci Bros és Radics Gigi kedvenc számaikat adaptálták jazzre. @gigiradics @finuccibros @budapestjazzclub #radicsgigi #beyonce #beyoncejazz #finuccibors #budapestjazzclub #budapestjazz #zeneajanlo #programajanlo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.