A pokol anatómiája

olvasói
7/10 (2)
Ha van olyan, hogy művészpornó, akkor Catherine Breillat filmje mindenképpen az. És nemcsak azért, mert gyakran és általában minden érzelem nélkül szeretkeznek benne, és mert sokszor és közelről láthatunk nemi szerveket, hanem mert egy művészileg a végletekig lemeztelenített alkotásról van szó.
Csak két főszereplő van, rajtuk kívül mást szinte nem is látunk, az ő nevüket sem tudjuk, sem azt, hogy kicsodák és mivel foglakoznak, mert itt minden csak a nemiségről szól, pontosabban a női nemiségről. A Nő egy meleg night clubban szedi fel a Férfit, miután öngyilkosságot kísérelt meg (hol másutt nyiszálná el ez ereit egy hetero nő?), és pénzt ígér neki, ha elmegy hozzá, ahol nincs más dolga, mint őt nézni és beszélgetni vele. A Nő egy elhagyatott tengerparti házban meztelenül fogadja a Férfit, és négy éjszakán keresztül tárulkozik fel neki, a szó minden értelmében. 
 
Bár a filmben látható szeretkezések közül egyik sem kifejezetten pornográf, a rendezőnő folyamatosan sokkolja a nézőt, elsősorban közeli képekkel olyan dolgokról, amelyekről távoli képeket sem igen szokás mutatni rendes mozikban. A feltárt női test azonban nem(csak) öncélúan kerül a szemünk elé, hanem mint egy személyes filozófia tárgya és alanya. 
 
A két főszereplő ugyanis a női testről vitázik és a férfiaknak az azzal szembeni eredendő félelmeiről és bűntudatáról. Ez azonban nem igazi vita, hanem egymásnak szegezett vádak és vaginamonológok sora, melyeket a rendezőnő - aki kissé zavaró módon hol az egyikük, hol a másikuk nevében beszél - saját kommentárja egészít ki. 
 
E filozofálgatás néha meglehetősen banálisnak hat a férfit alakító pornósztár, Rocco Siffredi szájából, a nemrég elhunyt Helmut Newton által felfedezett kurd-orosz Amira Casarnak azonban bármit elhisz a néző. Bágyadt érzékiségével, meleg barna szemeivel, telt formáival és tejfehér bőrével tökéletesen testesíti meg a vágy titokzatos, mégis mindenki által megkapható tárgyát.
Vízer
2004.10.21
|
Anatomie de l'enfer
francia filmdráma, 80 perc, 2004
A Nő és a Férfi sosem érthetik meg egymást, mert mindketten mást akarnak: a Nő a Férfit és a Férfi a Nőt. És ez még akkor is igaz, ha ők ketten egy melegbárban találkoznak. A Románc rendezőnőjének újabb dobása Rocco Siffredi pornósztárral a főszerepben.


Film premierek

Rontó Ralph

amerikai animációs film, 92 perc, 2012
Filmek a TV-ben
H
10
K
11
Sze
12
19:30
A kokainkölyök
amerikai bűnügyi film, 2018
20:00
Rosszfiú a szomszédban
amerikai thriller, 2019
20:00
Ki ölte meg Lady Winsley-t?
francia-török-belga krimivígjáték, 2018
20:00
Munkahelyi csábító
amerikai dráma, 2018
20:00
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.