Borisz Godunov

Muszorgszkij műve – melyet Puskin költészete inspirált – az orosz irodalomból jól ismert bűn és bűnhődés motívumot állítja a középpontba. Borisz Godunov bűne nem magánügy. Sem a szó szoros értelmében, hiszen történelmi következménye van a cári trónörökös meggyilkolásának, de tágabb értelemben a gyilkosság soha nem lehet „magánügy”. A bűn leleplezése sem az egyén ügye, a gyilkost gyakran csupán csellel lehet színvallásra bírni. Grigorij, a fiatal szerzetes a meggyilkolt trónörökösnek adja ki magát, s ezzel halálos őrületbe kergeti a trónt bitorló Borisz Godunovot. Mi a gyilkosság? Egy gyermek megöletése vagy egy ember őrületbe hajszolása? Van-e hát különbség gyilkosság és gyilkosság között? Muszorgszkij két változatot komponált az operából, halálát követően barátja, Rimszkij-Korszakov készített átiratot a második verzióból. Sokáig Rimszkij-Korszakov átirata uralta a világ operaszínpadait. Az előadás az 1874-es verzióhoz tér vissza.
Játék
Az Éles Gábor Triót a névadó 2009-ben hívta életre Móré Attilával, azzal a céllal, hogy egy sajátságos zenei nyelvet beszélő alkotói közösséget hozzon létre, mely 2010-ben Szkladányi András basszusgitárossal egészült ki.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.