Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról

Peter Handke 1992-ben írt egy szöveg nélküli drámát Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról címmel. A darab főszereplői egy ismeretlen város főterén azok az emberek, akik a téren laknak, vagy éppen csak átsétálnak rajta. Férfiak és nők, egyéniségek és jellemtelenek, őrültek és normálisak, szépek és csúnyák, és a többi, és a többi. A rendkívül virtuóz előadás lenyűgöző természetességgel használja az élő videofelvétel eszközét, olyan színházi nyelvet teremtve, amelyben a hagyományos színpadi játék és a különböző filmes technikák érzékeny polifóniában egyesülnek. Az üres színpadon zajló történések időről időre szobányi dobozokba koncentrálódnak, s e két szférában zajlik e képzeletbeli város élete. A mindennapok közhelyes jelenetei Bodó színpadán rendkívüli jelentőségre tesznek szert, átlagos csetepaték válnak metafizikai súlyú összecsapásokká, kisstílű konfliktusok megrázó végkifejletbe torkollnak, egyszerű sorsok mitikus magasságokba emelkednek.
Játék
Az idei Ünnepi Könyvhétre jelentette meg a Kossuth Kiadó Muszatics Péter Bécs, Budapest, Hollywood című könyvét, melyben a szerző a múlt század eleji Hollywoodba kalauzolja az olvasót, ahol a Közép-Európából származó alkotók jelentős hatással voltak az amerikai filmgyártásra.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.