Marica grófnő

Veszprém, Veszprémi Petőfi Színház
Kálmán Imre kétségtelenül a magyar színháztörténet egyik ikonszerű alakja, bár az idő múlásával egyre nehezebb újraviszonyulni hozzá. A 70-es, 80-as évek Balaton-környéki vendéglátózása és a művházas haknik alaposan megtépázták ezeket a dalokat…
…melyek átbuktak a sláger-zeniten, és még a kellemetlen tartományát is megjárták. Aztán néhány rendező újra nekigyürkőzött a daraboknak, és legnagyobb szerencsénkre olyan Kálmán Imre-feldolgozásokat kezdtek el színpadra állítani, amelyek már hajlandóak voltak tudomást venni az elmúlt évtizedekről. Mert ezek a történetek valóban elég sokat elmondanak a magyar dzsentrihajlam árnyoldaláról is, nem beszélve a kisember és a burzsoázia néha komikus, néha viszont vérre menő harcáról.
 
A Marica grófnő alapanyaga sem ígér nekünk ennél kevesebbet, a nagy kérdés mindig az, mit hagynak benne a játszók és az alkotók. A történet részletes felvázolásába nem kezdenénk bele, ahogy a legismertebb dalok felsorolásába sem, hiszen valóságos „Kálmán Imre best off”-ról van szó. Ami viszont ennél érdekesebb, hogy a rendező, Méhes László úgynevezett hagyományos, történetmesélős feldolgozást ígér, szóval kíváncsian várjuk, hogyan hangzanak 2012-ben grófok és hercegnők szájából a jól ismert refrének. 
Sax Pál
2012.02.07
|
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.