Szarvaskirály

Deramo, az ifjú és gazdag király feleséget keres, mert az államérdek úgy kívánja. Megtalálja-e azt a hölgyet, akibe szerelmes lehet, ugyanakkor a megtalált nő képes-e érdek nélkül szeretni őt? Tapasztalatai szomorúak: "Mert én, ki annyit próbálkoztam, eddig igazmondó nőt egyet sem találtam." A meseszerű színdarab és az ehhez illő előadásmód ellenére rólunk van szó, gyarlóságunkról, önhittségünkről, csalódásainkról, két és fél évszázad távolából is. Gozzi (1720-1806) meséknek nevezte színpadi játékait, amelyek sorában - A szarvaskirály mellett - jól ismerjük "A három narancs szerelmese", a "Turandot", vagy "Az álnok asszony" történetét. Ezekből a tündérmese-játékokból Prokofjev, Puccini, ill. Wagner írt operát, az utóbbi "Tündérek" címmel az első zeneszínházi művét. Gozzi gróf darabjaiban a képzelet játszik, varázslók tesznek igazságot a vérbő, teljes mértékben evilági figurák harcaiban -, és a nézők remekül szórakoznak.
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.