Interjú
Mozgás és katedra
Válogatott öttusázó, később számos produkcióban kaszkadőr, majd megszámlálhatatlan előadás mozgástervezője. Ha a felsoroltak és polgári neve - Pintér Tamás - említése is kevésnek bizonyul, utolsó mentsvárként beceneve marad: Oroszlán.
Helyet az ifjúságnak!
Hagyományaink szerint a Súgó az idei Pécsi Országos Színházi Találkozón (POSzT) is adott át díjat, a legjobb harminc év alatti színésznő, illetve színész kategóriában. Láng Annamária a Krétakör Színház és Kiss Ernő a Zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház művésze lett a két díjazott. Előbbi A. P. Csehov Sirájának Nyina, míg utóbbi Háy János A Herner Ferike faterja című darabjában Krekács Béla szerepéért kapott elismerést.
Az első interjú
Az új Nemzeti Színház tavalyelőtt Az ember tragédiája című drámával nyitotta meg kapuit. A premier előtti főpróbán egy feltűnően csinos, fiatal hölgy roppant kedvesen, de határozottan intézkedett. Megismerkedtünk, majd elhatároztam, idővel őt is „tetemre hívom”. Beszélgetőtársam Kováts Karolina nézőtéri felügyelő.
A függöny mögött
Mindig jó érzés egy új színház születéséről hírt adnunk. Ha ez kulturált környezetben, megfelelő technikai feltétekkel párosul, az csak fokozza örömünket. Ez történt az Aranytíz Művelődési Központban, amely Aranytíz teátrum néven lépett be a játszási helyek sorába. A színház művészeti vezetője: Pozsgai Zsolt író. Vele beszélgettem.
Öröm a köbön
Negyedik Súgó Csiga Díj játékunkra rengeteg szavazat érkezett. Szoros csatában, fej-fej melletti küzdelemben - nem kis meglepetésre - Mészáros Árpád Zsolt a Budapesti Operettszínház fiatal művésze lett a „befutó”.
Közös kaland
Pár hete egy színházi előadás előtt, bebocsátásra várva, akaratom ellenére kihallgattam fiatalok beszélgetését. Egyikük hosszú perceken keresztül áradozott valakiről. Kíváncsi lettem az ismeretlenre és őszintén figyelni kezdtem. Mikor kiderült az illető személye, elhatároztam, interjút készítek vele. Gálos Orsolyának hívják, ő a Trafó Kortárs Művészetek Háza sajtóreferense.
Zene mindörökké
1967 nyara: Erkel Színház. A második Táncdalfesztiválon az első helyezett dal hangszereléséért díjat kapott egy szemüveges, alig tizenkilenc éves, ismeretlen fiatalember. 2004. tele: Vígszínház. A Házi Színpadon új előadóestjére készül egy mindenki által ismert és elismert úr, színháza zenei vezetője. A két esemény főszereplője: Presser Gábor. Vele beszélgettem.
Derű és alázat
Állandóan fekete ruhában játszik, arcát többnyire csak a tapsrendnél láthatjuk. Lehet gonosz mostoha, mókus, királykisasszony, róka, sőt még tanácsosné? is. Mindig pontos, precíz és hibátlan, az összes korosztályt elbűvöli. Ő a bábszínész. Beszélgetőpartnerem Blasek Gyöngyi idestova 40 éve a Budapest (korábban Állami) Bábszínház tagja.
Foglalkozása: a színház
Mostanság már nem gyakori, de a régebbi filmeknél többször is előfordult, hogy úgy harangoztak be egy új alkotást: írta, rendezte és a főszerepet játssza: ... A színházi világban még kevesebbszer találkozhatunk ezzel az „egyszemélyes” példával, ezért is figyelemre méltó, hogy az utóbbi hat szezonban ilyen előadások születtek a Szkéné Színházban. Eme produkciókat megálmodta és színpadra állította: Pintér Béla. Foglalkozása: a színház.
Drótszamáron a művészetért
Az ítészek egy-egy új premier alkalmával felemlegetnek dramaturgiai problémákat, illetve mérlegre teszik a dramaturgok munkáját. Nem biztos, hogy mindenki pontosan ismeri e fogalmak jelentését, álljon itt tehát hivatalos megfogalmazásuk: Dramaturgia: a dráma törvényeivel, műfaji sajátosságaival, színpad-színész-közönség viszonyával foglalkozó tudomány. Dramaturg: a benyújtott művek elbírálásával, előadásra előkészítésével foglalkozó szakember. Vendégünk az Új Színháznál tölti be e fontos pozíciót, neve: Lőkös Ildikó.
11121314151617181920
19 / 20 oldal
Játék
Az ExperiDance Production célja a legmagasabb szintű művészi szórakoztatás és a forradalmasított magyar tánckultúra népszerűsítése az egész világon.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.